Sunday, May 9, 2010

care-care memandikan hamster

Nak memandikan hamster bukan senang sebab silap hari bulan, hamster anda akan menggigit anda kembali. Dan kalau silap hari bulan , hamster anda menjadi kaku di sarangnye..(hee). So kat sini saye nak bagi tips macam mane nak mandikan hamster anda dengan baik. Semoge tips ini dapat membantu anda menjadi wangey, sehat dan kuat.

1. Ambil hamster anda dari sarangnye. Pastikan sebelah tangan memegang belakang badannye dan sebelah lagi mengusap-usap kepalenye.

2. Gunakan paip untuk memandikan hamster anda, jgn sekali-sekali merendam hamster anda, takut kelemasan nanti. Sebelum memandikan, sediakan tuala, sabun mandi dan berus gigi yang sudah tidak digunakan lagi .

3. Mandikan hamster anda dibawah air yang mengalir. Pastikan air tersebut tidak mengenai matenye. Dah basah sedikit badan hamster anda, letakkan sabun dan gosok badannye dengan mengunakkan berus.

4 Bilas dengan air secepat mungkin sehingga sabun hilang dan terus gunakan tuala untuk mengeringkan hamster anda.

5.Biarkan hamster anda ditempat yang kering bersama tuala sebelum dimasukkan dalam sangkar untuk memastikan bulunye benar-benar kering

Semoge berjaye~~

PS : Sukse ya~~(-_-)

7 comments:

rizputra7 said...

macam geli jer nak pegang hamster tue

si dia said...

hi3
smpat ag tu ..hek3

miss hav0c said...

xbolehla tgh hamster kene mandi.nak nanges..kesiaaann

q said...

Hamster comel. tapi. Tkpe lah. I'll choose cat. :p

syak said...

ane de la geli..cam ulat bulu je.hah

Miss Rara said...

euuuuuuuuwwwwww.,..cumel..
hurmm..terasa begitu disayangi...hehe

syak said...

hah..kamu amster ke??npe rase dsayangi??

Sunday, May 9, 2010

care-care memandikan hamster

Nak memandikan hamster bukan senang sebab silap hari bulan, hamster anda akan menggigit anda kembali. Dan kalau silap hari bulan , hamster anda menjadi kaku di sarangnye..(hee). So kat sini saye nak bagi tips macam mane nak mandikan hamster anda dengan baik. Semoge tips ini dapat membantu anda menjadi wangey, sehat dan kuat.

1. Ambil hamster anda dari sarangnye. Pastikan sebelah tangan memegang belakang badannye dan sebelah lagi mengusap-usap kepalenye.

2. Gunakan paip untuk memandikan hamster anda, jgn sekali-sekali merendam hamster anda, takut kelemasan nanti. Sebelum memandikan, sediakan tuala, sabun mandi dan berus gigi yang sudah tidak digunakan lagi .

3. Mandikan hamster anda dibawah air yang mengalir. Pastikan air tersebut tidak mengenai matenye. Dah basah sedikit badan hamster anda, letakkan sabun dan gosok badannye dengan mengunakkan berus.

4 Bilas dengan air secepat mungkin sehingga sabun hilang dan terus gunakan tuala untuk mengeringkan hamster anda.

5.Biarkan hamster anda ditempat yang kering bersama tuala sebelum dimasukkan dalam sangkar untuk memastikan bulunye benar-benar kering

Semoge berjaye~~

PS : Sukse ya~~(-_-)

7 comments:

rizputra7 said...

macam geli jer nak pegang hamster tue

si dia said...

hi3
smpat ag tu ..hek3

miss hav0c said...

xbolehla tgh hamster kene mandi.nak nanges..kesiaaann

q said...

Hamster comel. tapi. Tkpe lah. I'll choose cat. :p

syak said...

ane de la geli..cam ulat bulu je.hah

Miss Rara said...

euuuuuuuuwwwwww.,..cumel..
hurmm..terasa begitu disayangi...hehe

syak said...

hah..kamu amster ke??npe rase dsayangi??

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails