Showing posts with label resepi. Show all posts
Showing posts with label resepi. Show all posts

Wednesday, September 8, 2010

Resepi: Sotong Sumbat Cendawan

 gambar yang xde kaitan
Bahan2:
  • 10 ekor sotong

     utk lebih lanjut tekan more...

Sunday, June 6, 2010

Kimchi yang tak menyelerakan~status sedey

Sebelum ni aku ade cerita pasal kimchi kan makanan orang Korea yang diperbuat daripada sayur asin dengan cili kering. Jadi dengan penuh semangat dan iltizamnye, aku telah berjaya membuat semangkuk/sebotol/sebekas kimchi untuk di cube rase. Resepinya aku ambik dari seorang Korea yang pandai English, takde fluent sangat tapi paham jugak la ape die cakap.

Cara nak buat kimchi ni mudah je. Semua barang-barang die tak sampai sepuluh ringgit pun nak beli. Jadi tak payah nak pergi restoran Korea untuk makan kalau senang jer nak membuatnya. Tapi aku nak bagi amaran kepada sape-sape yang tak pernah cube rase kimchi ni anda dinasihati membuatnye dalam kuantiti yang sedikit sebab rase die agak anak untuk tekak rakyat Malaysia ni.

Monday, May 24, 2010

Donut Sarapan hari ini

Burpp...burpp..kenyang~ baru je lepas buat goreng donut tadi. Alhamdulillah, jadi jugak, ingatkan dah hancur dah kesan daripada peristiwa buat pau semalam..sob..sob..sob..

Penat jugak buat kueh ni rupenya, patut la mak cik jual kueh letak harge mahal sebijik. Mau dekat 40 sen sekarang adoai. Kalau kat hotel, mau singgit sebijik, botak  ler rambut kite..huk..huk..

Jum share resepi ni same-same, boleh buat petang ni, Lembut sangat dan tak perlu banyak barang. Memang jadi. Sape-sape tengah cuti semester macam saye. Apakate dari dok goyang kaki depan tv, cube la masak sikit, jangan sampai terbakar dapur sudeyhh..

Monday, May 17, 2010

Status: Saye Lapa..maRi membuat Ramen GoweNg MamaK~

Ramen Goweng Mamak

Bahan: 
1 paket Ramen jename kegemaran anda,megi ke,cintan ke,mamee ke,
1 ulas bawang merah n bawang puteh
sedikit taugeh/sawi
sebiji telor
sedikit minyak masak

Cara :
1.Panaskan minyak dan masukkan bawang merah dan bawang putih yang telah dipotong halu sehingga naek bawu.
2. Masak air panas dan masukkn ramen,masak selama 3 minit. Semetara tu, masukkan perencah ramen ke dalam minyak tadi sehingga sebati.
3. Apabila ramen kembang, masukkan ramen ke dalam bahan tumis tadi dan gaulkan sebati.
4 Masukkan telor + taugeh + sawi.
5. Siap di hidangkan.

Ps: sesuai tuk tym lapor waktu malam..murah dan oishii~~

Mari melihat gamboo~
makan same teh o ais..(nyummy)

Monday, May 3, 2010

Atashi baru jer buat kek lobak walnut...horaa..naseb baek jadi..tadi atashi silap buat..obasan ( dedi ) punya pasal la atashi kena bake kek atashi miss match MAN U vs SUNDERLAND..takpelah janji menang 1-0.Alhamdulilah..Atashi tengah browse internet nak cari resepi terbaru untuk di experimentkan..atashi dah dapat..banzaii!! So sesape yang suke bake cake macam atashi boleh lah cube yer..

Showing posts with label resepi. Show all posts
Showing posts with label resepi. Show all posts

Wednesday, September 8, 2010

Resepi: Sotong Sumbat Cendawan

 gambar yang xde kaitan
Bahan2:
  • 10 ekor sotong

     utk lebih lanjut tekan more...

Sunday, June 6, 2010

Kimchi yang tak menyelerakan~status sedey

Sebelum ni aku ade cerita pasal kimchi kan makanan orang Korea yang diperbuat daripada sayur asin dengan cili kering. Jadi dengan penuh semangat dan iltizamnye, aku telah berjaya membuat semangkuk/sebotol/sebekas kimchi untuk di cube rase. Resepinya aku ambik dari seorang Korea yang pandai English, takde fluent sangat tapi paham jugak la ape die cakap.

Cara nak buat kimchi ni mudah je. Semua barang-barang die tak sampai sepuluh ringgit pun nak beli. Jadi tak payah nak pergi restoran Korea untuk makan kalau senang jer nak membuatnya. Tapi aku nak bagi amaran kepada sape-sape yang tak pernah cube rase kimchi ni anda dinasihati membuatnye dalam kuantiti yang sedikit sebab rase die agak anak untuk tekak rakyat Malaysia ni.

Monday, May 24, 2010

Donut Sarapan hari ini

Burpp...burpp..kenyang~ baru je lepas buat goreng donut tadi. Alhamdulillah, jadi jugak, ingatkan dah hancur dah kesan daripada peristiwa buat pau semalam..sob..sob..sob..

Penat jugak buat kueh ni rupenya, patut la mak cik jual kueh letak harge mahal sebijik. Mau dekat 40 sen sekarang adoai. Kalau kat hotel, mau singgit sebijik, botak  ler rambut kite..huk..huk..

Jum share resepi ni same-same, boleh buat petang ni, Lembut sangat dan tak perlu banyak barang. Memang jadi. Sape-sape tengah cuti semester macam saye. Apakate dari dok goyang kaki depan tv, cube la masak sikit, jangan sampai terbakar dapur sudeyhh..

Monday, May 17, 2010

Status: Saye Lapa..maRi membuat Ramen GoweNg MamaK~

Ramen Goweng Mamak

Bahan: 
1 paket Ramen jename kegemaran anda,megi ke,cintan ke,mamee ke,
1 ulas bawang merah n bawang puteh
sedikit taugeh/sawi
sebiji telor
sedikit minyak masak

Cara :
1.Panaskan minyak dan masukkan bawang merah dan bawang putih yang telah dipotong halu sehingga naek bawu.
2. Masak air panas dan masukkn ramen,masak selama 3 minit. Semetara tu, masukkan perencah ramen ke dalam minyak tadi sehingga sebati.
3. Apabila ramen kembang, masukkan ramen ke dalam bahan tumis tadi dan gaulkan sebati.
4 Masukkan telor + taugeh + sawi.
5. Siap di hidangkan.

Ps: sesuai tuk tym lapor waktu malam..murah dan oishii~~

Mari melihat gamboo~
makan same teh o ais..(nyummy)

Monday, May 3, 2010

Atashi baru jer buat kek lobak walnut...horaa..naseb baek jadi..tadi atashi silap buat..obasan ( dedi ) punya pasal la atashi kena bake kek atashi miss match MAN U vs SUNDERLAND..takpelah janji menang 1-0.Alhamdulilah..Atashi tengah browse internet nak cari resepi terbaru untuk di experimentkan..atashi dah dapat..banzaii!! So sesape yang suke bake cake macam atashi boleh lah cube yer..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails