Showing posts with label anime. Show all posts
Showing posts with label anime. Show all posts

Monday, June 28, 2010

Apakah Watak Keroro Gunso anda?

Pernah tak korang pernah tengok citer animasi Keroro Gunso? atau dala bm nye Sarjan Keroro. Gunso(Japanese) dalam bm ialah Sarjan. Mule aku tengok kartun ni, memang aku dah jatuh cinta dah sebab sagat comeyyyy~~waaaaa..Mule-mule aku ingat Sarjan Keroro ni juz makhluk asing dari planet lain yang nak menakluk pekopon ( manusia ) sebab rupe die sangat comey dan die punye ahli skuad pulak kalerful ade kaler biru (prebet tamama), kuning (kururu), merah ( geroro) dan biru (dororo). Mereka ni kire lebih bertamadun daripada manusia sebab ade mesin-mesin senjata dan pengangkutan yang canggih walapun agak bengap sikit die punye sarjan. Tapi aku pikir balik, kebengapan die ni buat die sangat comey. Tapi sarjan ni sangat comey sebab die suke main Gundam , melayari internet dan mengemas rumah (kene pakse sebenarnye). Malas pulak aku nak buat karangan kat sini, jum tengok preview, cewah~~

Sarjan Keroro
-Warne : ijau mude
-Kelebihan : pereka strategi 
-Hobi : main gundam dan melayari internet serta bermalasan.
-Sangat innocent tapi bile bersemangat untuk menakluk dunia, menjadi sangat hebat dan gilos dan suke rambut afuro (afro)-sangat takut pada Natsumi-sama.


Korporal Giroro
-Warne- merah tue
-Kelebihan : Hebat bermain senjata, seorang perancang serangan.
-Hobi : berlatih perang-perang sendiri
-Rupenye sangat garang dan selalu rase Keroro tak layak jadi sarjan

 Prebet Tamama
- Warne - Biru gelap
-Kelebihan : apabila marah / runsing boleh mengeluarkan kuasa yang sangat kuat melalui mulut
- Hobi : makan fries ( kawai~~)
-Die sangat comey dan bercakap macam innocent, di jage oleh seorang pekopon yang sangat kaye.

Sarjan Major Kururu
-Warne - kuning
-Kelebihan : pandai mencipta senjata dan alat-alat penaklukan.
-Hobi : buat kacau dengan setiap ciptaan.
- Sangat bijak dalam mencipta barang-barang dan bile gelak sangat comey~"ku ku ku ku"

Lans Koperal  Dororo/ Zeroro
-Warne - biru mude
-Kelebihan : hebat dalam martial art dan juge seorang yang pandai dalam strategi peperangan,
- Hobi : mengintai keroro dan geng.
- Marah dekat Keroro sebab rosakkan kotak muzik die.



Keroro Gunso salasilah~

Saturday, May 1, 2010

oh gila anime~~

sekarang ini musim cuti..yepaa!!..masa saya banyak di habiskan dengan ber sms dengan bf tersayang..hehehe..jangan marah..selalu tengok entry yang dasyat2..kadang2 mengisi masa yang tersangat la lapang dengan menceritakan aktiviti yang dijalankan sepanjang cuti semester ni.
Actually saya ni salah seorang peminat ANIME @ mesia..juz tak jadi otaku sgt..dah malas nak beli komik..dulu saya n akak tersayang kumpul banyak gile komik tapi las2 kene jual ngn dedi..Perang dunia gak dgn dedi..Yela kite beli mahal2..then murah2 je die jual..dah la kite jage tahap dewa buku-buku tu,siap belai-belai lagi..hehehe.
So kat cni saye nak cadangkan satu anime yang baru je saya habis tgk smlm..K-ON! n x silap saye dah jadi encore kat saluran ANIMAX..faham x ape itu encore?encore tu maksudnya ulang tayang atau nak nak nak lagi..hehehe..Nak taw sinopsis die,jum layann dalam version saye..sori kalau ade terkurg cerita...

Showing posts with label anime. Show all posts
Showing posts with label anime. Show all posts

Monday, June 28, 2010

Apakah Watak Keroro Gunso anda?

Pernah tak korang pernah tengok citer animasi Keroro Gunso? atau dala bm nye Sarjan Keroro. Gunso(Japanese) dalam bm ialah Sarjan. Mule aku tengok kartun ni, memang aku dah jatuh cinta dah sebab sagat comeyyyy~~waaaaa..Mule-mule aku ingat Sarjan Keroro ni juz makhluk asing dari planet lain yang nak menakluk pekopon ( manusia ) sebab rupe die sangat comey dan die punye ahli skuad pulak kalerful ade kaler biru (prebet tamama), kuning (kururu), merah ( geroro) dan biru (dororo). Mereka ni kire lebih bertamadun daripada manusia sebab ade mesin-mesin senjata dan pengangkutan yang canggih walapun agak bengap sikit die punye sarjan. Tapi aku pikir balik, kebengapan die ni buat die sangat comey. Tapi sarjan ni sangat comey sebab die suke main Gundam , melayari internet dan mengemas rumah (kene pakse sebenarnye). Malas pulak aku nak buat karangan kat sini, jum tengok preview, cewah~~

Sarjan Keroro
-Warne : ijau mude
-Kelebihan : pereka strategi 
-Hobi : main gundam dan melayari internet serta bermalasan.
-Sangat innocent tapi bile bersemangat untuk menakluk dunia, menjadi sangat hebat dan gilos dan suke rambut afuro (afro)-sangat takut pada Natsumi-sama.


Korporal Giroro
-Warne- merah tue
-Kelebihan : Hebat bermain senjata, seorang perancang serangan.
-Hobi : berlatih perang-perang sendiri
-Rupenye sangat garang dan selalu rase Keroro tak layak jadi sarjan

 Prebet Tamama
- Warne - Biru gelap
-Kelebihan : apabila marah / runsing boleh mengeluarkan kuasa yang sangat kuat melalui mulut
- Hobi : makan fries ( kawai~~)
-Die sangat comey dan bercakap macam innocent, di jage oleh seorang pekopon yang sangat kaye.

Sarjan Major Kururu
-Warne - kuning
-Kelebihan : pandai mencipta senjata dan alat-alat penaklukan.
-Hobi : buat kacau dengan setiap ciptaan.
- Sangat bijak dalam mencipta barang-barang dan bile gelak sangat comey~"ku ku ku ku"

Lans Koperal  Dororo/ Zeroro
-Warne - biru mude
-Kelebihan : hebat dalam martial art dan juge seorang yang pandai dalam strategi peperangan,
- Hobi : mengintai keroro dan geng.
- Marah dekat Keroro sebab rosakkan kotak muzik die.



Keroro Gunso salasilah~

Saturday, May 1, 2010

oh gila anime~~

sekarang ini musim cuti..yepaa!!..masa saya banyak di habiskan dengan ber sms dengan bf tersayang..hehehe..jangan marah..selalu tengok entry yang dasyat2..kadang2 mengisi masa yang tersangat la lapang dengan menceritakan aktiviti yang dijalankan sepanjang cuti semester ni.
Actually saya ni salah seorang peminat ANIME @ mesia..juz tak jadi otaku sgt..dah malas nak beli komik..dulu saya n akak tersayang kumpul banyak gile komik tapi las2 kene jual ngn dedi..Perang dunia gak dgn dedi..Yela kite beli mahal2..then murah2 je die jual..dah la kite jage tahap dewa buku-buku tu,siap belai-belai lagi..hehehe.
So kat cni saye nak cadangkan satu anime yang baru je saya habis tgk smlm..K-ON! n x silap saye dah jadi encore kat saluran ANIMAX..faham x ape itu encore?encore tu maksudnya ulang tayang atau nak nak nak lagi..hehehe..Nak taw sinopsis die,jum layann dalam version saye..sori kalau ade terkurg cerita...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails